Polityka prywatności
Część – I Zakres Polityki Prywatności
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest: Publiczne Przedszkole Małego Kopernika, 02-743 Warszawa, ul. Batuty 7B
- Celem wprowadzenia Polityki Prywatności jest chęć upowszechnienie odpowiedzialnego podejścia Administratora danych do obowiązków nałożonych na niego ogólnym rozporządzeniem RODO w zakresie szeroko rozumianego bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, ze szczególnym zainteresowaniem na kierunku przeciwdziałania naruszeniom mogącym wpływać w jakikolwiek sposób na prywatność osób mających z nami kontakt biznesowy w formie stałej lub jednorazowego zdarzenia.
Część – II Przetwarzanie danych osobowych w placówce
- W ramach prowadzonej działalności nie przetwarzamy danych osobowych naszych małych podopiecznych, ani ich rodziców i opiekunów prawnych z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.
- Do wytwarzania dokumentów w postaci tradycyjnej używamy wprawdzie komputerowych stanowisk, ale jako narzędzi wypełnienia formularza elektronicznego, a ich finalna postać w formie tradycyjnej ( papierowej) jest przechowywana w szafie w zabezpieczonej zamkiem dedykowanym o podwyższonej strukturze bezpieczeństwa. Szafa stoi w pierwszej strefie bezpieczeństwa o ograniczonym zakresie pracowników dopuszczonych do dostępu do danych osobowych.
Część – III Cele przetwarzania danych osobowych
- Państwa dane osobowe przetwarzamy w zakresie jedynie niezbędnym dla dookreślonych celów działania placówki. Są nimi :
- Zawarcia i wykonania łączącej nas umowy stron na zapewnienie usługi (proces opieki, wychowania i nauczania dziecka w placówce przedszkolnej) – ( podstawa prawna art.6 ust. 1 lit. b RODO)
- Wykonanie obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na Administratorze, a w szczególności w zakresie rachunkowości, wystawiania faktur i dokumentów księgowych (podstawa prawna 6 ust. 1 lit. c RODO )
- Prowadzenie działań marketingowych i komunikacji z wykorzystaniem podstawowych kanałów teleinformatycznych ( telefon, mail, komunikator internetowy) w kontaktach z rodzicami i opiekunami prawnymi naszych podopiecznych.
- W zakresie niezbędnym do ochrony żywotnych interesów naszych milusińskich ( art. 6 ust. 1 lit. d RODO) – uzasadniony interes osoby ) lub innych osób fizycznych ( podstawa prawna art.6 ust. 1 lit. d RODO ), uzasadniony interes publiczny.
- Ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora danych ( podstawa prawna art.6 ust. 1 lit. RODO) uzasadniony interes administratora,
- Na potrzeby wewnętrznej administracji placówki i zarządzania procesami wewnętrznymi ( podstaw prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO ) uzasadniony interes publiczny,
Część – IV Zgłaszanie sprzeciwu
- Przysługuje Tobie prawo do zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych opartych o art.6 ust.1 lit.f , w tym na profilowanie.
Część – V Przekazywanie danych
- Przekazywanie danych następuje jedynie podczas naszej działalności statutowej do organów państwa i samorządowych jednostek organizacyjnych
- Przekazujemy do podmiotów, które realizują dla nas obsługę procesów przetwarzania w zakresie księgowości, wnoszenia opłat finansowych
- Nie przekazujemy i nie udostępniamy danych osobowych firmą marketingowym
Część – VI Przekazywanie danych osobowych poza obszar UE
- Nie przekazujemy i nie planujemy przekazywać dane osobowe poza obszar Unii Europejskiej.
Część – VII Retencja danych osobowych
- Przetwarzamy dane osobowe jedynie do czasu niezbędnego dla celu, który wymagał ich posiadania. Prowadzimy nadzór nad zarządzanym zasobem danych osobowych prowadząc nadzór nad zasadnością czasu retencji danych osobowych w dokumentacji i plikach systemów teleinformatycznych zgodnie z wprowadzona procedurą.
- Przechowywanie danych osobowych dłużej niż wynika to z prawnie uzasadnionego celu może zachodzić jedynie w przypadku wystąpienia roszczeń odszkodowawczych lub innych postępowań sądowych.
Część – IV Twoje Prawa w zakresie prowadzonego przetwarzania danych osobowych
- Masz prawo dostępu do swoich danych osobowych na przetwarzanych w naszej placówce. Zgłoszenie o dostęp do danych możesz zrobić na wiele sposobów : – osobiście w formie tradycyjnej, wysyłając do nas sprzeciw przez operatora pocztowego lub elektronicznie z wykorzystaniem skrzynki elektronicznej, ale wówczas swój sprzeciw powinieneś podpisać podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym byśmy mogli zidentyfikować Twoja tożsamość.
- Masz więcej praw, które zgodnie z ogólnym rozporządzeniem RODO pozwalają Ci panować nad zbiorem danych które my i inne podmioty przetwarzają:
- Prawo do sprostowania i usunięcia danych
- Prawo do ograniczenia przetwarzania
- Prawo do przenoszenia danych
- Prawo do zaniechania przetwarzania w oparciu o profilowanie danych
- Prawo do zaniechania stosowania automatyzowanej decyzji
- Jeśli chcesz więcej wiedzieć na temat przysługujących Ci praw możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem iodo@cdkp.pl , który wyjaśni Ci poszczególne użycie tych praw, siłę ich mechanizmów i osiągany skutek.
- Jeśli z jakiś przyczyn nie satysfakcjonuje Cię odpowiedź na Twoje pytanie udzielona przez ADO lub IOD-e placówki , to przysługuje Ci prawo wniesienia sprawy bezpośrednio do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub bezpośrednio przed sądem
Część- IV Zmiany postanowień zawarte w Polityce Prywatności
Polityka Prywatności jest odzwierciedleniem przyjętych reguł i zasad jakimi kierujemy się w naszej placówce starając się dostosować do wyzwań jakie niesie zapewnienie co najmniej wystarczającego poziomu bezpieczeństwa dla danych osobowych jakie przetwarzamy . Mając na uwadze, że jest to dokument o dynamicznej strukturze pozostawiamy sobie prawo na jego modyfikowania i dostosowywanie by jak najlepiej odzwierciedlał nasze podejście i wewnętrzne zmiany bezpieczeństwa, o czym za każdym razem kiedy zmiana będzie istotna dla odbiorcy i wynikała z modernizacji funkcjonalności naszej placówki lub zaistniałego nowego wymogu prawa – każdorazowo w takich przypadkach będziemy Państwa powiadamiać .